3 hacks til dit nyhedsbrev, så det bliver åbnet – hver gang!


Du har brugt tid på at skrive dit nyhedsbrev. Du er faktisk lidt stolt af det.
Det er skarpt, værdifuldt og har endda en lille personlig anekdote med.

Men… få åbner det.

Av.

Heldigvis er der et par simple tricks, der kan få din åbningsrate til at stige – uden at du skal ty til clickbait eller desperate "LÆS DETTE, FØR DET ER FOR SENT"-emnelinjer.

Se lige med her:

 

1. Skriv som om du kun sender til én person

Dine læsere sidder som regel alene med sin skærm – så skriv til dem, som om du kun skriver til én person. Brug "du" og "din" og gør sproget personligt.

En god mail skal føles som en samtale, lidt som når du har samtaler med dine venner. Men ikke som en masseudsendelse.

Du kan også altid prøve og læse mailen højt for dig selv. Lyder det som noget du ville sige til en ven, eller en bestemt person? Hvis ikke, kan du justere til og omformulere dig, så det lyder som dig.


Så i stedet for det her:

"Hej alle sammen! Jeg har nogle spændende hacks til jer..."


Prøv det her:

"Hej [Navn], jeg sad lige og tænkte over, om du også kæmper med at få flere til at åbne dine nyhedsbreve. Her er 4 hacks, jeg tror, du vil kunne bruge næste gang…"


Fun fact: Personlige mails (dem der lyder som om, de er skrevet til én person) har 26% højere åbningsrate end uspecifikke og almindelige nyhedsmails.

2. Lav et postkort i stedet for en roman

Langt de fleste skimmer mails. Hvis din mail ligner en mur af tekst, risikere du at dine læsere hurtigt lukker den ned igen.

  • Hold dig til korte tekstblokke - det gør det let at skimme

  • Skriv med din personlige tone - skriv som du taler

  • Brug punktopstilling - gør det let for læseren at fange din pointe

  • Brug kursiv eller fed tekst - for at fremhæve det vigtigste

  • Luft mellem linjerne - så det bliver let-læsligt

Så i stedet for det her:

"I dette nyhedsbrev vil jeg gerne dele mine tanker om, hvordan du kan skrive mere engagerende nyhedsmails. Vi ved alle, at vores indbakker er fyldt og der er nok at læse sig igennem, og derfor er det vigtigt at skrive i kortere tekstblokke med personlighed og punktopstilling, men som stadig giver værdi til dine læseren.”


Prøv det her:

“Hej [Navn],

Så hvordan sikrer du, at din mail ikke drukner?

Her er et par simple tricks, der gør dine nyhedsbreve mere engagerende:-

🫧 Skriv i korte tekstblokke – ingen mur af tekst. Gør det let at skimme.
🫧 Tilføj personlighed – skriv, som du taler, og husk at skrive til én person.
🫧 Brug punktopstilling – gør det let for læseren at få din pointe hurtigt.
🫧 Giv reel værdi – tænk: Hvad får min læser ud af denne mail?
🫧
Luft mellem linjerne - bare altid godt med luft.


Når din mail er let at læse og giver værdi, er chancen for, at den bliver åbnet næste gang, også meget større…”


Fun fact: En gennemsnitlig e-mail bliver læst i 10 sekunder eller mindre. Hvis dit budskab ikke står klart hurtigt, er du allerede glemt.

3. Fokuser på én ting ad gangen

Hvis du prøver at sige det hele på én gang, vil dine læser simpelthen ikke kunne huske det første de startede med at læse.


Hvis du både vil have dem til at købe, læse en blog og følge dig på Instagram – så vælger de sandsynligvis... ingenting.


Gør det let for dem: Én pointe, én handling
.

Hvis du har flere budskaber, så del dem op i flere mails i stedet for at klemme det hele ind i én.

Så f.eks:

”Hej [Navn],

Har du nogensinde åbnet en mail og følt, at den prøvede at fortælle dig alt på én gang? Resultatet? Det bliver uoverskueligt for dig og du kan ikke fokusere på noget som helst, så du lukker mailen ned igen.

Så spørg dig selv:

  • Hvad er den ene ting, jeg vil have min læser til at tage med sig?

Måske vil du have dem til at læse dit nyeste blog indlæg. Eller teste et nyt tip. Eller bare huske dig til næste gang, de har brug for hjælp.


Hvis du har flere ting på hjerte – så del dem op i flere mails. -
Det gør det nemlig nemmere for din læser og giver dig
flere gode mails i stedet for én.


PS. Du kan sagtens nævne noget andet i din mail – men hold fokus på det vigtigste.

BONUS

Nu når du lige har læst en PS’er, så lad os lige tage en snak om den 😉

Faktisk er det en af de
mest læste dele af en mail.

Mange skimmer en mail, men alle læser en PS.


For den er god til flere ting:

  • Opsummere din vigtigste pointe

  • Skabe FOMO (f.eks. “Pladserne ryger hurtigt!”)

  • Smide en ekstra grund til at klikke

  • Eller til at være sjov (f.eks. “Jeg ville egentlig skrive noget klogt her, men kaffen virkede ikke. Tjek mine andre skriv ud ) Smart ikk? 😉

 

Håber du kan bruge de her simple, men ret vigtige hacks.

Har du brug for, at dine nyhedsbreve ikke bare bliver åbnet, men også læst – og skaber resultater?

Jeg kan hjælpe dig med at skrive dem, så de føles personlige, værdifulde og skaber engagement.

Skal vi tage en snak?

Jeg er klar på en uforpligtende snak

Send mig en mail på: simone@sandprojects.dk
eller en besked på 31 53 12 31.

Næste
Næste

Guide til klinikker: Få succes med din virksomhedsprofil på instagram