Bliv fundet før din konkurrent med tre enkle Google-indsatser


Drømmer du om flere kunder?

Så er Google et godt sted at starte.

Google er en af de mest kraftfulde platforme til markedsføring, da det er her, hvor dine potentielle kunder søger efter services og produkter - herunder skønhedsbehandlinger.

I Silkeborg, bare for at tage et eksempel, er der i gennemsnit 140 personer, som søger “Kosmetolog Silkeborg” på Google hver måned.

140 kunder, du kan putte direkte ind i din bookingkalender, hvis du bliver fundet først og fremstår knivskrpt online… Og hvis du altså driver klinik i Silkeborg.

Heldigvis er der også folk, der søger efter kosmetologer i andre byer. Og dem må du ikke gå glip af.

Derfor giver jeg dig her anbefalinger til tre enkle indsatser på Google, der kan hjælpe dig med at komme ét skridt foran konkurrenterne.

1. Annoncér via Google Ads:

Google Ads er genvejen til søgeresultatet. Søgeordsannoncer på Google Ads giver dig giver nemlig mulighed for at promovere din klinik øverst i Googles søgeresultater. Det fungerer på en betal-per-klik (PPC) model, hvor du kun betaler, når en potentiel kunde faktisk klikker på din annonce.

Hvorfor er det relevant?

Google Ads giver dig mulighed for at målrette dine annoncer præcist til de mennesker, der leder efter præcis de behandlinger, du tilbyder. Dette øger chancerne for, at de, der klikker på dine annoncer, ender med at bestille en tid i din klinik.

Hvordan kommer du i gang?

Først skal du oprette en Google Ads-konto og vælge de relevante søgeord og søgeordssætninger, som dine potentielle kunder sandsynligvis vil bruge. En typisk søgning, som tydeligt indikerer, at man er på udkig efter en behandling er fx “kosmetolog + din by” eller “massage i by”. Når du har valgt de søgeord, du vil annoncere på, skal der skrives nogle skarpe tekster, der fanger kundens interesse.

Der findes ikke et minimumsbudget på Google Ads, så det er nemt og billigt at komme i gang med.


Gå all in med Sand Projects og kom sikkert i gang med Google Ads.

2. SEO-optimer din hjemmeside:

Søgemaskineoptimering (SEO) handler om at optimere din hjemmeside, så den rangerer højt i organiske søgeresultater på Google. Dermed er det gratis trafik til din hjemmeside. Når din hjemmeside er godt SEO-optimeret, øger du sandsynligheden for, at potentielle kunder finder dig, når de søger efter kosmetiske behandlinger i dit område.

Så enkelt er det.

Hvorfor er det relevant?

Først og fremmest klikker de fleste på de organiske resultater frem for annoncer, da de betragter dem som mere troværdige.

Derudover er det for det, såfremt du rangerer på de rigtige søgeord, meget relevant trafik, hvorfor du hurtigt - og gratis - kan fylde kalenderen med nye kunder.

Hvordan kommer du i gang?

Få en med indsigt i SEO til at finde de søgeord, som din målgruppe bruger, når de søger efter kosmetiske behandlinger. Når du kender dem, skal du bruge disse nøgleord naturligt i din hjemmesides indhold. Det kan lyde lidt teknisk, men nøgleordene skal placeres klogt i dine siders H1 (overskrift) og H2 (underoverskrift), meta-tags og URL'er.

Derudover er der tonsvis af andre ting, du kan gøre for at SEO-optimere din hjemmeside, men det er ofte ikke så nødvendigt inden for kosmetologbranchen, hvor konkurrencen i mange områder i landet ikke er så stor omkring søgeordene.

3. Optimér din Google My Business-profil:

Google My Business er en gratis tjeneste fra Google, der giver dig mulighed for at styre din virksomhedsoplysninger på tværs af forskellige Google-platforme som Google-søgning og Google Maps.

En god Google My Business-profile hjælper dig blandt andet med at komme frem denne type søgeresultat


Hvorfor er det relevant?

Når dine potentielle kunder søger efter lokale klinikker, er det afgørende, at du dukker op i de lokale søgeresultater. En god Google My Business-profil præsenterer dine vigtigste oplysninger som eksempelvis adresse, åbningstider, telefonnummer og anmeldelser, og det gør det lettere for kunder at finde og kontakte dig.

Hvordan kommer du i gang?

Start med at oprette Google My Business via din Google profil. Udfyld alle de relevante oplysninger om din virksomhed og tilføj friske, professionelle billeder. Opfordr dine tilfredse kunder til at skrive anmeldelser, da positive anmeldelser kan hjælpe med at forbedre din placering i de lokale søgeresultater.


Håber, du kunne bruge mine anbefalinger til Google.

Hvis du får brug for hjælp til at hente nye kunder med Google, så ræk ud.

Vi kan jo starte med en kop kaffe?

Kontakt mig her

Forrige
Forrige

Guide til klinikker: Få succes med din virksomhedsprofil på instagram